(g)Udgivet?

Hvad nu hvis alle i Valby læste den samme bog samtidig? Dét er tanken bag (g)Udgivet?

En bog som Bibelen er blevet læst af mange mennesker samtidigt. Den er blevet en fælles referenceramme for mange og har skabt stærke menigheder. Men hvad sker der, hvis man skaber et kæmpe lokalt fællesskab, hvor der løbende læses god samtidslitteratur på tværs af alder og alle mulige andre skel?

(g)Udgivet? er et samarbejde mellem Jesuskirken, Timotheuskirken, Valby Bibliotek, Sankt Annæ Gymnasium og Københavns åbne Gymnasium.

Vi har sat os for at få hele Valby til at læse sammen, fordi gode fortællinger rummer en visdom om det at være menneske, som kan inspirere os til at stille de store og eksistentielle spørgsmål i vores eget liv.

Konceptet er enkelt: Vi inviterer til en forfatteraften, hvor en spændende forfatter fortæller om sit forfatterskab og en aktuel roman. Efter 3-4 uger er der samtalesalon (uden forfatteren), hvor alle, der har lyst til at deltage, kan være med til at tale om romanen. Når man samler gymnasieelever, studerende og voksne i alle aldre, som har forskellige erfaringer og eksistentielle livssyn, kommer vi vidt omkring i diskussionerne. Derfor er (g)Udgivet? både et berigende læsefællesskab og en enestående mulighed for at blive klogere på dig selv, dit liv og det at være menneske – sammen med din nabo, din cykelhandler eller andre du støder ind i på Valby Langgade.

Projekt (g)Udgivet? har eksisteret siden 2020 og har haft besøg af forfattere som bl.a. Sørine Gotfredsen, Dy Plambeck, Lone Hørslev, Knud Romer og Glenn Bech. Flere inspirerende forfattere og stemmer i tiden er på vej.

Følg (g)Udgivet? på Facebook og her på hjemmesiden, hvor du både kan tilmelde dig og læse nærmere om de enkelte begivenheder.

Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte kirke- og kulturmedarbejder Helle Selma Harbsmeier Brøgger på mail hsb@km.dk eller telefon 24 99 03 77.